2013. augusztus 16., péntek

Kaskötő István: Procrastinatio (Halogatás)


Én a csúcsra sosem jutottam fel,
a völgyben éltem, hol csendes víz folyik,
hol hűs az árnyék és lusta a nyár,
hol télvíz idején, rőzse parázson
dér csípte krumplit sütött az anyám.

Teli hassal hányszor álmodoztam...
majd, ha jóra fordul az idő
egy pár jó bakancsra teszek szert,
s megmászom a csúcsot, hogy
messzi lássak.

Vágyat tápláltam, tervet tervre raktam,
láttam már magam
süvítő szélben állni egyedül,
lenézni a szédítő mélység fenekére,
a csúcson állva, büszkén és csodálva...

Bakancsom nem egy volt,
s mind lassan elkopott
a göröngyös utamon topogva oda s vissza
és a csúcsra mászás terve rendre elhalasztva...
- na majd, ha jobbra fordul az idő -
Mondtam magamnak s el is hittem már,
hogy tudnám én, csak várni kell.

Közben az évek egyre múltak,
fájós térdeim gyakran megbicsaklanak.
Nézem a csúcsot... most ismét hó födi... és
- majd, ha jobbra fordul az idő -
Mondom magamnak...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése